قالب پرشین بلاگ

مستطیل آبی

مستطیل آبی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرهای ورزشی و آدرس footballworldnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





زامبیا در طول دیدار تیم برتر بود. با این حال ساحل عاج فرصتی عالی در دقیقه 69 به دست آورد، زمانی که آیزاک چانسا، ژروینیو را در گوشه محوطه جریمه سرنگون کرد. دیدیه دروگبا پشت پنالتی ایستاد و برای دومین بار در این تورنمنت آن را از دست داد. ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

در نهایت در ضربات پنالتی در حالی که دو تیم هفت ضربه خود را به گل تبدیل کرده بودند، ژروینیو ضربه‌اش را از دست داد و با گلی که استوفیرا سونزو زد، زامبیا توانست قهرمان شود و خاطره تلخ فینال‌های 1974 و 1994 را پاک کند.

[ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:0 ] [ mahiar ]

چیک دیاباته مهاجم باشگاه بوردو هر دو گل مالی را در این دیدار به ثمر رساند و به تنهایی سکوی سومی جام ملتهای آفریقا را برای این تیم به ارمغان آورد. او ابتدا در دقیقه 23 یک بر صفر مالی را پیش انداخت و در دقیقه 80 بازی نیز گل دوم خودش و تیمش را وارد دروازه غنا کرد.

 در دقیقه 65 این بازی ایساک وورسا مدافع غنا به دلیل دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا این تیم نیم ساعت پایانی بازی را 10 نفره ادامه دهد.

 مالی در حالی موفق شد دیدار رده بندی را به سود خود به پایان ببرد که در سه دیدار رده بندی قبلی خود در رقابتهای جام ملتهای آفریقا شکست خورده بوده و به مقام چهارمی قناعت کرده بود. از طرف دیگر هم این دومین شکست غنا در مجموع سه حضور قبلی شان در دیدار رده بندی جام ملتهای آفریقا بود. تیم های زامبیا و ساحل عاج دیدار فینال رقابتهای جام ملت های آفریقا را برگزار خواهند کرد.
 

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:8 ] [ mahiar ]

زامبیا با پیروزی 1-0 مقابل غنا، به دیدار فینال رقابت های جام ملت های آفریقا راه پیدا کرد.
در این دیدار که امانوئل مایوبا، بازیکن تعویضی زامبیا، تنها گل بازی را در دقیقه 78 به ثمر رساند و تیمش را به عنوان اولین فینالیست، معرفی کرد.
این دیدار در شهر باتا در گینه استوایی برگزار شد و به دلیل حذف تیم میزبان در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شد.

پیش از برگزاری دیدار بسیاری غنا که در رتبه 26 رنکیگ فیفا قرار دارد را شانس اصلی صعود به فینال می دانستند اما در عین شگفتی این زامبیا (تیم رتبه 71 رنکینگ فیفا) راهی فینال شد.
در این دیدار غنا می توانست خیلی زود از حریف پیش بیفتد اما ضربه پنالتی آساموا جیان در دقیقه 8 توسط دروازه بان حریف مهار شد.
جیان در جام جهانی آفریقای جنوبی نیز در وقت های اضافه دیدار یک چهارم نهایی مقابل اروگوئه یک پنالتی از دست داد که در نهایت منجر به حذف تیمش شد.
سرمربی زامبیا، هروه رنار، در رقابتهای سال 2008 کمک مربی غنا بود؛ تیمی که در نیمه نهایی مغلوب کامرون شد.
ساحل عاج1-مالی0
تک گل این دیدار را ژروینیو، مهاجم آرسنال، در ثانیه های تلف شده نیمه اول روی پاس یحیی توره به ثمر رساند.
به این ترتیب ساحل عاج 20 سال پس از تنها قهرمانی شان در رقابت های جام ملت های آفریقا، به فینال رسیدند و امیدوارند با توجه به تیم پرستاره ای که دارند، بار دیگر قهرمانی در این رقابتها را جشن بگیرند.
احتمالا تنها بازیکن ساحل عاج که باید تلاش کند خوشحالی اش را کمتر بروز دهد، دیدیه دروگباست که به همسری اهل مالی دارد.

از سوی دیگر مالی که بعد از سال 2004، برای اولین بار به نیمه نهایی رسیده بود، بار دیگر در این مرحله شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. آنها در آن رقابت ها چهارم شده بودند

[ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ] [ 15:15 ] [ mahiar ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

جدیدترین اخبار فوتبال را از ما بخواهید
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 90
بازدید دیروز : 73
بازدید هفته : 218
بازدید ماه : 216
بازدید کل : 64122
تعداد مطالب : 401
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1